Decizia extinderii programului "Rabla" şi pentru cei care doresc să achiziţioneze o maşină mai puţin poluantă nu se va resimţi în volumul de vânzări al autoturismelor electrice şi hibride din România, crede Constantin Stroe, vicepreşedintele Consiliului de Administraţie Dacia.
În prezent, numărul total al maşinilor electrice şi hibrid declarate la Registrul Român Auto este de 1.026, companiile producătoare raportând cifre modeste în ceea ce priveşte numărul unităţilor vândute în 2011. Dintre acestea dora nouă sunt cu propulsie electrică. gândul vă prezintă oferta modelelor hibrid disponibile în România, precum şi preţurile la care sunt ele comercializate.
Patru vouchere "Rabla" dacă scapi de un autoturism vechi si îţi iei o maşină electrică
Programul "Rabla" a fost extins şi pentru cumpărătorii de maşini hibrid şi electrice, care vor primi pentru casarea unui autoturism vechi două vouchere, în cazul în care intenţionează să cumpere un hibrid, şi patru, dacă au pus ochii pe o maşină electrică.
Măsura adoptată vineri de Ministerul Mediului şi Pădurilor (MMP) este menită să faciliteze achiziţia unei astfel de maşini "în vederea creării unui mediu nepoluant şi care să respecte normele europene referitoare la poluare", se arată în comunicatul MMP.
Până în 2030, România trebuie să reducă la jumătate numărul automobilelor care funcţionează pe bază de combustibili clasici, iar până în 2050, ele ar trebui interzise în toate oraşele europene mari, potrivit obiectivelor asumate de Comisia Europeană în Cartea Albă a Transporturilor.
Constantin Stroe: Nu există încă infrastructura necesară
Extinderea programului "Rabla" reprezintă o încurajare pentru achiziţionarea unor maşini mai puţin poluante, însă măsura nu va avea un impact imediat în volumul vânzărilor, crede Constantin Stroe, vicepreşedintele Consiliului de Administraţie Dacia. "Este