În 2012 vom plăti accize cu aproape un procent mai mari decât în acest an, datorită deprecierii leului în raport cu euro
Augustin Hagiu (FORT): Aceste creşteri par neimportante, dar, cumulate, duc la probleme majore
Sorin Minea (Romalimenta): Scumpirile de carburanţi se vor reflecta în buzunarul consumatorului, prin preţuri mai mari la bunurile de strictă necesitate
Anul viitor contribuabilul român va plăti accize calculate la cursul de 4,3001 lei pentru un euro, stabilit ieri de Banca Centrală Europeană, cu 0,81% mai ridicat decât cel de 4,2655 lei pentru un euro de la 1 octombrie 2010, pe baza căruia s-au calculat accizele pentru anul în curs. Taxarea mai ridicată se va răsfrânge asupra populaţiei în primul rând prin scumpirea carburanţilor având în vedere că transportul rutier asigură 95% din deplasarea bunurilor de strictă necesitate.
Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport a declarat pentru Curierul Naţional că la cantităţi de sute, mii sau milioane de litri, chiar şi mărirea marginală a accizei are un impact important prin efectul de cumulare.
Adrian Mitroi, secretar general al Asociaţiei Analiştilor Financiari - CFA România consideră că majorarea accizei este ultima grijă pe care trebuie să o avem şi că efectele sunt neglijabile. El spune însă că acest fapt se subsumează unei politici promovate la nivel european care vizează împingerea pierderilor către economia reală şi către consumator.
Clientul final este cel care va suporta costurile, în cele din urmă, zice şi Sorin Minea, preşedintele Federaţiei Patronale Române din Industria Alimentară Romalimenta. El spune că forţarea deprecierii monedei naţionale în această parte a anului pentru a rezulta o acciză mai ridicată constituie o "şmecherie ieftină" care poate ajută bugetul de stat, dar împovărează economia naţională care se află în co