După douăzeci de ani petrecuţi în mediul privat, Andrei Popa, noul director al Portului Constanţa, vrea să impună aceleaşi concepte după care se conduce o companie: performanţă şi eficientizare.
Andrei Popa este primul director al Portului Constanţa care nu a fost numit pe criterii politice. Consideră că expertiza şi cunoştinţele pe care le are, ce le-a dobândit în aproape 30 de ani petrecuţi în industria shipping-ului, aici incluzând şi activităţile portuare, au dus la numirea sa în actuala funcţie.
Popa trebuie să coordoneze acum un port care leagă rutele comerciale ale Europei Centrale şi de Est cu Asia Centrală sau Orientul Îndepărtat, şi este poziţionat între primele 10 porturi la nivel european. Peste 47 de milioane de tone trec anual prin terminalele Portului Constanţa, sub diferite forme, iar navele maritime care acostează în danele portului fac anual peste 5.000 de escale aici pentru operaţiuni de încărcare/descărcare. Ce l-a motivat pe Andrei Popa să treacă de la mediul privat, unde a condus câteva companii de renume din segmentul de shipping, la administrarea celui mai mare port local?
R: Aţi trecut din mediul privat, unde salariul şi posibilităţile erau altele, la stat, unde condiţiile diferă. Care sunt motivele şi cum aţi făcut faţă schimbării?
AP: Este adevărat, după 20 de ani petrecuţi în mediul privat am decis să accept această provocare. Am considerat această posibilitate de a prelua poziţia oferită în cadrul Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Marritime" SA Constanţa drept o şansă de a contribui activ la implementarea unor idei pe care le considerăm capabile să eficientizeze şi să îmbunătăţească activitatea societăţii în care lucrez acum. Dacă nu aş fi acceptat această ofertă, cred că spiritul meu combatant ar fi avut de suferit prin faptul că autenticitatea observaţiilor pe care le făceam în mod