Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat in emisiunea "Ultimul cuvant" de la postul de televiziune B1 TV. ca Autostrada Transilvania a fost o idee buna, dar a fost pusa in practica prost fiind de la inceput in defavoarea statului.
Ministrul spune ca nu intelege de unde a aparut denumirea de "regii asfaltului" fiind vorba doar de nsite firme care sunt specializate in domeniul constructiilor de autostrazi si este firesc sa participe si sa castige la licitatii. Mergand pe aceeasi logica, ar putea fi denumiti "regi ai asfaltului" si constructorii straini care au castigat lucrari in tara noastra, a completat aceasta.
Boagiu a anuntat si faptul ca in acest moment se pregateste proiectul pentru lansarea licitatiei pentru centura de sud a Capitalei.
Avem constructori romani foarte buni
"Avem constructori romani de austostrazi si sosele foarte performanti..Mi-e greu sa va spun de ce li s-a spus 'regii asfaltului'. Avem 'regi' si de alte nationalitati daca o luam in sensul peiorativ. E o evolutie fireasca si normala pana la urma in fiecare tara. Un ministru spaniol mi-a spus azi ca si ei au plecat la fel, au avut initial companii straine langa care s-au dezvoltat companii spaniole ce lucreaza acum in toata lumea... Avem foarte multi constructori care ne-au demosntrat ca daca vor sa lucreze bine o fac. Cred ca odata cu trecerea timpului au dobandit suficienta experienta ca sa-si dezvolte companiile si sa treaca la un nivel superior...", a explicat Boagiu care sustine ca prezenta firmelor romanesti este o prezenta fireasca si nu e normal "sa omoram toate firmele romanesti".
Cea mai mare problema in opinia ministrului
Anca Boagiu sustine ca cea mai mare problema avuta in majoritatea proiectelor e ca proiectarea si executia se faceau separat, de firme diferite.
"Niciodata proiectantul nu