Stephen Elop, 47 de ani, un absolvent de calculatoare şi management la o universitate din ţara natală (McMaster, Ontario - Canada), este cunoscut în mediul de business ca o persoană pragmatică, capabilă să ia rapid decizii, scria presa internaţională în urmă cu un an, când managerul a devenit şeful companiei Nokia. "Este capabil să separe lucrurile în bucăţi care devin uşor de administrat", îl descria, pentru Wall Street Journal, un manager cu care lucrase ani de zile. Când vine vorba de business este un manager care conduce de la vârful companiei, însă dă o mare atenţie şi detaliilor mici ca să se asigure că lucrurile sunt duse la bun sfârşit, scria şi Financial Times despre Elop în urmă cu un an.
Canadianul pragmatic de la vârful Nokia era aproape necunoscut în industria telecom în urmă cu un an, însă era aproape de a deveni un star în industria software, unde îşi desfăşurase până atunci cariera. De altfel, biografia lui Elop arată că singura lui legătură cu industria telecom până la "momentul" Nokia pare să fi fost implicarea lui în dezvoltarea unei reţele de cablu ethernet de 20 de kilometri în campusul facultăţii, atunci când era student.
Elop a fost CEO al producătorului de soft Macromedia - unde a lucrat în total şapte ani - şi apoi, când a Adobe a cumpărat compania, a devenit director de operaţiuni globale în firma americană. În 2008 Stephen Elop a început să lucreze pentru Microsoft, unde a fost adus de Steve Ballmer chiar în momentul în care ar fi putut deveni CEO al Juniper Networks. La Microsoft managerul a condus una dintre cele mai profitabile divizii, respectiv cea de business, care include suita de aplicaţii Office. El a contribuit la lansarea suitei Office 2010, conform Financial Times. În 2010 divizia care era condusă de Elop a avut venituri de 18,6 mld. dolari. Plecarea lui Elop a fost o lovitură puternică pentru Microsoft, în