Lansarea noului iPhone, care vizează consolidarea poziţiei de lider de piaţă a Apple, este primul test pentru noul preşedinte al companiei.
Dacă până de curând imaginea companiei Apple era reprezentată de Steve Jobs, o boală cumplită - cancer pancreatic - l-a obligat să abandoneze „nava". Locul său a fost luat de Timothy D. Cook (51 de ani), care a fost numit director executiv al Apple la 24 august. Responsabilităţile au căzut însă pe umerii lui Cook încă de la începutul anului, când Jobs a intrat în concediu medical pentru a treia oară. Cook are o experienţă de 13 ani în companie, după ce înainte a fost vicepreşedinte la compania Compaq.
Capacitatea de anticipare a dorinţelor clienţilor şi inventivitatea nu au fost singurele abilităţi care l-au propulsat pe Cook pentru a ocupa funcţia de director executiv al companiei. El a pus la încercare nervii investitorilor şi în 2009, asigurându-i de faptul că Apple va înregistra creşteri în vânzări, deşi întrega lume traversa o perioadă de criză. A avut dreptate şi a arătat că performanţele financiare înregistrate de firmă pe timp de criză au crescut substanţial, fiind alimentate de vânzările de iPhone 4 şi de iPad.
Obsedat de aplicaţii
Specialiştii apreciază că cei doi giganţi ai Apple sunt foarte diferiţi. În timp ce Jobs a devenit cunoscut din cauza izbucnirilor sale nervoase, Cook este caracterizat de politeţe şi blândeţe în vorbire, acesta din urmă fiind poreclit şi „gentlemanul sudic". De asemenea, Steve Jobs este cunoscut ca fiind obsedat de toate detaliile produselor Apple, în timp ce Cook este obsedat de partea mai puţin „strălucitoare" - aplicaţiile.
Specialiştii în domeniu susţin că succesul Apple se datorează tocmai acestor aptitudini complementare, care au ajutat compania să reziste schimbărilor bruşte de situaţie din SUA, făcând ca tehnologia lor să fie cea mai apreciată de