SAP România, subsidiara locală a producătorului german de software, a înregistrat anul trecut vânzări de software ERP (Enterprise Resource Planning) în valoare de 10,5 mil. euro, devenind astfel cea mai vândută soluţie ERP din România în 2010, potrivit studiului de piaţă Pierre Audion Consultants (PAC). Pentru acest an, reprezentanţii SAP estimează o creştere a vânzărilor de soluţii ERP de peste 20%, la peste 12,5 mil. euro, în timp ce cota de piaţă a companiei va depăşi nivelul de 25%, potrivit unui comunicat de presă al companiei. "Anul trecut, vânzările de soluţii ERP au urcat cu peste 11% faţă de 2009, iar pentru acest an estimăm o dublare a creşterii pe acest segment. Această performanţă a fost posibilă datorită poziţionării extrem de bune pe segmentul companiilor medii-mari, în special din domeniul energetic şi cel al utilităţilor, care au continuat investiţiile în informatizare", a explicat Valentin Tomşa, CEO SAP România.
Peste 80% din vânzările SAP ERP au fost generate de clienţii cu peste 250 de utilizatori. De altfel, această categorie de companii mari a achiziţionat anul trecut licenţe şi mentenanţă software de tip ERP de aproape 30 de milioane de euro, dintr-un total al pieţei de 44,1 milioane euro.
În ceea ce priveşte piaţa totală de ERP (software şi servicii), aceasta a scăzut anul trecut faţă de 2009 cu 3,2%, până la valoarea de 95,8 milioane euro. Din acest volum, vânzările de software (licenţe şi mentenanţă) au atins pragul de 44,1 milioane euro, în timp ce serviciile de implementare şi training au generat furnizorilor venituri de 51,7 milioane euro.
Faţă de 2009, segmentul de software a avut o creştere uşoară de 2,5%, în timp ce serviciile au scăzut cu 7,5%.
"O creştere în procente de aproape 5 ori mai mare decât cea a pieţei confirmă nevoia companiilor de a-şi creşte performanţa şi reduce costurile prin soluţii ERP consac