Între managerul Realitatea TV şi fostul şi actualul patron s-a declanşat un război total, în care sunt implicate ANAF şi CNA.
Două direcţii din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi Consiliul Naţional al Audiovizualului au fost atrase şi folosite în războiul ce se poartă între managerul postului Realitatea TV, Sebastian Ghiţă, şi alianţa formată dintre fostul şi actualul patron, respectiv Sorin Ovidiu Vîntu şi Elan Schwartzenberg.
Vineri, la procesul în care este judecat pentru ameninţări cu moartea la adresa lui Sebastian Ghiţă, Sorin Ovidiu Vîntu a împărţit jurnaliştilor două documente ale Inspecţiei Fiscale din cadrul ANAF, adresate Oficiului de Combatere a Spălării banilor şi Direcţiei Naţionale Anticorupţie. Potrivit acestor documente, Sebastian Ghiţă va trebui să răspundă în faţa procurorilor anticorupţie, ca urmare a unor sesizări ale ANAF, privind operaţiunea de spălare de bani şi evaziune, cu prejudicii aduse statului estimate la peste 69 de milioane de lei (16 milioane de euro). Investigaţia fiscală arată că toate aceste mişcări de fonduri au fost comise sub umbrela Asesoft International SA, controlată de Sebastian Ghiţă (33 de ani).
Firmele-fantomă, modelul Asesoft
Dosarul, în care mai sunt vizate 16 persoane - directori ai firmelor din grupul Asesoft sau administratori ai unor societăţi controlate de apropiaţi ai lui Sebastian Ghiţă - a ajuns şi pe masa Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor. În plângerea transmisă DNA, inspectorii fiscali susţin că, în perioada 2010 - 2011, grupul Asesoft a prejudiciat statul, prin neplata TVA, „operând după modelul firmelor-fantomă".
„În cadrul relaţiilor comerciale derulate între societăţi au fost emise facturi de avans «conform contract», în valoare totală de 370 de milioane de lei, din care TVA aferent în sumă totală de 69 de m