Constructorul german Mercedes-Benz a scos pe linia de asamblare a fabricii din Worth primul exemplar al noului camion de mare tonaj Actros, ajuns la cea de-a patra generatie, pentru care a cheltuit peste 2 miliarde de euro.
Construita in 1960 fabrica din Worth, situata la 130 de km de Frankfurt, a produs peste 700.000 de camioane Actros de la lansarea modelului in 1996 si pana in prezent. Prima generatie Actros a ajuns pe piata in 1996, cea de-a doua in 2004, iar cea de-a treia in 2009 (MP3).
Fiecare camion Actros (18-40 tone) este produs conform specificatiilor clientului, astfel ca nu exista doua camioane identice produse in acelasi an. Pe aceeasi linie de asamblare Mercedes-Benz realizeaza in Worth trei modele, Actros (MP3), Axor si Atego, la care se adauga si noua generatie Actros (Euro V si Euro VI). Constructorul german va continua productia celei de-a treia generatii Actros pentru exportul in tari unde inca mai sunt cereri, India, China, etc.
In interiorul fabricii, in zona de asamblare nemtii se deplaseaza cu bicicleta, avand spatii speciale de parcare unde pot fi lasate 10-20 de biciclete. Pentru piese mai grele sunt folosite stivuitoare si remorci. Felul in care lucreaza nemtii este incredibil si impecabil. Nu exista urme de ulei, praf, parca ar asambla jucarii, nu autovehicule.
Pentru noul Actros, peste 2.300 de angajati au fost pregatiti suplimentar si au fost investite peste 25 de milioane de euro in infrastructura IT. In prezent, la fabrica din Worth se lucreaza in doua schimburi.
Asamblarea prototipurilor noului Actros a avut loc in acelasi timp cu productia de serie si a fost realizata in 40 de zile in loc de 110 zile.
In comparatie cu predecesorul sau, noul Actros prezinta un model imbunatatit de ampatament, o gama extinsa de cabine (sapte modele) si variante de motorizare.
Noua generatie Actros