Desi utilizatorilor de Internet din Romania le plac cumparaturile, ei raman destul de precauti in ceea ce priveste achizitiile online, considerandu-l un proces riscant.
Chiar daca sunt foarte constienti de multitudinea de optiuni pe care mediul online il ofera cumparaturilor, experienta lor personala cu un asemnea mod de a cumpara e destul de limitata, conform studiului E-commerce 2011: tendinte si atitudini.
Analizarea datelor publicate in acest raport arata ca aproape toti utilizatorii de Internet romani au aflat despre posibilitatea de a face cumparaturi online. Totusi, doar 54% din ei declara ca au facut cumparaturi online macar o singura data.
Procentul de cumparatori online este cel mai scazut printre femei. O comparatie cu studiul similar efectuat in 2009 arata ca in cei doi ani s-a inregistrat o crestere de doar 4%.
Acest lucru inseamna ca, practic, popularitatea comertului online in Romania a ramas aceeasi. In acelasi timp, comertul online are un mare potential de crestere, in special odata cu scaderea numarului utilizatorilor ce au dubii in legatura cu siguranta tranzactiilor online.
In acest an aproape 44% din toti respondentii ce stiu despre posibilitatea de a achizitiona produse online considera ca aceasta metoda este riscanta, in comparatie cu 2009 cand ei reprezentau jumatate din utilizatorii de Internet din Romania. Mai mult decat atat, un procent semnificativ dintre cei intervievati au considerat acest mod de a cumpara ca fiind unul ce consuma mai putin timp iar peste 30% din ei au declarat ca este mai ieftin decat cel traditional.
In timp ce cumpara, utilizatorii de Internet din Romania sunt focusati pe a cumpara produse de cea mai buna calitate la cel mai mic pret posibil. Al treilea factor important in timpul cumparaturilor este experienta placuta pe care o aduce. Interesant, respondentii femei a