Calin Rotarus, managing director ARBOinteractive, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca majorarea cu doar 4% a pietei de publicitate online in primul semestru al lui 2011, se situeaza sub estimarile de crestere, de 15-20%, prognozate la inceputul acestui an.
Potrivit lui Rotarus, cresterea sub asteptari s-a produs si din cauza faptului ca din punct de vedere economic, respectiv "volum, forta si stabilitate", Romania se situeaza la marginea Uniunii Europene.
Acesta este motivul pentru care “suntem extrem de influentati de optimismul sau dimpotriva, prudenta, din mediile de afaceri internationale si un stranut la Bruxelles ne cauzeaza o pneumonie cu complicatii”.
Cu toate acestea, reprezentantul ARBOinteractive a mai spus ca “partea buna este semnul din fata cifrei pe care il invidiaza celelalte medii de comunicare”, care continua sa atraga tot mai putine investitii in publicitate.
In acelasi timp, Calin Rotarus a precizat ca suma de 43,7 milioane lei prezentata miercuri de PwC Romania pentru semestrul 1 al anului se refera doar la un numar de companii care sunt afiliate la studiul IAB.
“Nu fac parte din acest studiu entitati remarcabile, cum ar fi cele prin care sunt reprezentate companii uriase, cum ar fi Google, Facebook, Yahoo”, a mai afirmat Rotarus, estimand ca unele din ele au avut o crestere spectaculoasa in 2011, mult mai mare decat restul pietei.
Managing directorul ARBOinteractive a atras atentia si asupra fragmentarii pietei, care determina iar o majorare suplimentara a cifrei raportate.
In actualul context economic, “cresterea exprimata de studiul IAB e un semnal foarte pozitiv, iar daca tinem cont si de cresterile mai mari de pe search si Facebook, foarte probabil depasim cei 15-20% estimati initial”.
Piata de publicitate online a crescut in primele sase luni ale an