Experţii care au analizat cutiile negre ale cursei Rio - Paris prăbuşită în Oceanul Atlantic în iunie 2009 au stabilit că în rândul echipajului era "o stare de confuzie", fără însă a trage concluzii, conform unui raport citat de AFP.
"Deocamdată experţii nu au tras nicio concluzie referitoare la înregistrările audio", precizează raportul.
Piloţii păreau să fie îngrijoraţi în legătură cu norii care apăreau pe radare, în apropierea avionului. Cu toate acestea, "situaţia meteorologică a fost catalogată de comandantul de bord ca nefiind preocupantă".
Imediat după aceea, pilotul automat a fost deconectat.
În lipsa comandantului de bord, care mersese să se odihnească, pilotul rămas a efectuat o manevră "imprecisă şi nervoasă", avionul accelerând şi urcând altitudinea.
La un moment dat, pilotul a avut "o acţiune dezordonată" pentru menţinerea manşei, exprimând "surprinderea şi neînţelegerea în legătură cu informaţiile de care dispunea".
La un moment dat, comandantul a revenit în cabina piloţilor, iar unul dintre piloţi se aude spunând: "Pierdem controlul".
Experţii au dubii în legătură cu datele vizibile pe ecrane. "Nu mai am nicio idee. Este o viteză foarte mare", spunea un alt pilot. Conform înregistrărilor, piloţii nu păreau să îşi dea seama că avionul risca să intre în picaj sau chiar era în picaj.
"În plus, piloţii nu au găsit nicio soluţie nici după declanşarea alarmelor şi luminilor de avertizare", precizează raportul.
Avionul Airbus A330 al Air France s-a prăbuşit în largul Braziliei în iunie 2009, având la bord 228 de persoane. Până acum, singura problemă tehnică depistată este îngheţarea senzorilor de viteză, dar anchetatorii cred că doar această problemă nu poate explica accidentul.
Experţii care au analizat cutiile negre ale curse