Nu mai este mult pana cand sarbatorile de iarna vor reveni in oras, aducand cu ele forfota din magazine si goana dupa cadouri. In asteptarea acestor zile, piata ceasurilor de lux spera la o revenire care sa o scoata din amorteala. "Din noiembrie vanzarile pot creste si cu 30% de la o luna la alta. Asteptam cu interes sfarsitul de an", a declarat Laurentiu Girjoaba, managerul unuia dintre magazinele importatorului de ceasuri elvetine Helvetansa.
Potrivit unui studiu realizat in primavara acestui an de firma de consultanta CPP Luxury, piata de profil din Romania nu va simti o revitalizare a vanzarilor, dupa ce in 2010 acestea au scazut cu 25% pe fondul crizei si a cresterii preturilor.
"Eu sunt optimist in ceea ce priveste evolutia pietei. Ma bazez si pe optimismul exprimat recent de grupul Richemont (companie elvetiana care include branduri ca Vacheron Constantin, Cartier, Montblanc, Panerai, IWC sau Jaeger-LeCoultre- n.r) care a anuntat cresteri si de 20% in prima jumatate a acestui an", a spus Girjoaba.
El se fereste totusi sa inainteze estimari privind evolutia vanzarilor in 2011, intrucat piata de profil depinde de contextul economic global.
"La inceputul crizei, furnizorii de lux spuneau ca piata nu va fi afectata. Probabil ca ei au vrut sa zica de fapt ca piata nu va fi afectata prea mult, pentru ca exista totusi conexiuni. Ceea ce se intampla pe burse, de exemplu, nu ramane fara ecou. Nu as putea inainta o estimare, pentru ca piata are momente imprevizibile. De exemplu, ianuarie 2010 a fost mai bun decat decembrie 2009 cam cu 20%", a spus managerul unuia dintre cele trei magazine ale importatorului de ceasuri.
Potrivit lui, in prima jumatate a anului 2011, spre deosebire de piata mondiala, piata locala a scazut cu si ca cifra de afaceri si ca numar de clienti.
"Ne asteptam ca sfarsitul anului sa