Piata romaneasca de publicitate ar urma sa scada cu aproximativ 4% in 2011, fiind de asteptat o "crestere usoara" la inceputul anului viitor, potrivit celor mai noi estimari ZenithOptimedia/Zenith Media Romania. Reteaua de media estimeaza, pentru piata locala, ca Internetul va ramane singurul mediu ce va inregistra o crestere a publicitatii anul acesta (+25%), in timp ce "TV-ul se aliniaza cu valoarea generala de 4%" a scaderii pietei, publicitatea radio va scadea cu 5%, iar cea in presa scrisa - cu 13%. La nivel global, ZenithOptimedia si-a revizuit, la inceputul acestei saptamani, prognoza privind evolutia pietei de publicitate, estimata acum la 466 de miliarde de dolari (fata de 450 de miliarde de dolari in 2010).
ZenithOptimedia, parte a retelei globale Publicis, arata intr-o informare de presa ca pe plan international "ritmul lent al redresarii economice, imbinat cu cresterea temerilor provocate de dubla lovitura a recesiunii, a determinat cativa dintre advertiseri sa isi ajusteze bugetele planificate pentru sfarsitul anului 2011, fara a exista insa indicii de anulare a campaniilor sau de taiere ferma a bugetelor, aspecte ce semnalau in 2008 inceputul crizei din publicitate. La momentul de fata, totalul consumului din 2011 este preconizat la $ 466 miliarde, fata de $ 450 miliarde in 2010".
Estimarile ZenithOptimedia pentru piata de publicitate din Romania in 2011- prognoza lunii octombrie:
evolutia estimata a pietei pentru acest an: -4%publicitate TV: -4%publicitate in presa scrisa: -13%publicitate radio: -5%publicitate cinema si OOH: -10%publicitate pe Internet: +25%
Miercuri, IAB Romania a dat publicitatii propriile estimari privind piata de publicitate online in primul semestru al acestui an (ce nu include date precise despre investitiile totale in publicitatea prin motoare de cautare sau retele sociale). Conform studiulu