Sorana Georgia, numita la conducerea lantului de supermarketuri Billa in Romania la inceputul lunii iunie, spune ca desi piata este dominata de incertitudini, exista semnale care indica o recuperare inceata a economiei.
“Incertitudinea este clara pe piata. (..) Ne adaptam previziunile cel putin o data pe trimestru”, a spus (foto).
Cu toate acestea, directorul general al retelei de supermarketuri a remarcat ca economia a inceput sa-si revina, de aceea scenariile pentru perioada urmatoare sunt mai optimiste.
“De exemplu, in septembrie, am reusit sa facem putin peste prognoza noastra”, a spus Georgia, fara sa ofere alte informatii, intr-un scurt interviu acordat Wall-Street.ro.
Billa are, in prezent, o retea de 56 de unitati in Romania, ultimul magazin fiind deschis la mijlocul lui septembrie, in Brasov. Pana la finele anului, Billa va deschide inca cinci magazine, ajungand astfel la un total de 61 de unitati.
“Planurile noastre sunt ambitioase, dar avem nevoie si de binecuvantarea celor de la sediul central”, a afirmat sefa retailerului.
Georgia nu a numit orasele vizate pentru aceasta etapa de expansiune, precizand doar ca noile magazine vor fi deschise in Bucuresti - o piata care inca nu este saturata, dar si in restul tarii.
“Ne indreptam spre formatul de proximitate. Este greu sa mai gasim spatii la fel de mari precum cel al magazinului Billa din bulevardul Barbu Vacarescu (din Bucuresti - n.r.), de 2.500 de metri patrati”, a detaliat Sorana Georgia.
La sfarsitul anului 2010, in Romania erau aproximativ 100 de metri patrati de spatiu de retail modern la mia de locuitori, adica de doua ori mai putin fata de media de retail modern din tari precum Polonia, Ungaria, Cehia, Austria sau Germania, potrivit unei analize a companiei Contrast Management-Consulting.
Georgia a precizat ca strategia pentru perioada ur