Cluj-Napoca a început să se promoveze în forţă pentru obţinerea titlului de capitală culturală europeană în 2020, chiar în "curtea" contracandidatelor sale din ţară.
Campania municipalităţii clujene a stârnit însă controverse în Timişoara, unul din principalii rivali ai oraşului de pe Someş în cursa pentru acest titlu.
Un panou publicitar de promovare al oraşului Cluj-Napoca pentru titlul de Capitală Culturală Europeană 2020, afişat în centrul timişorean, vizavi de Muzeul Banatului, a stârnit indignarea timişorenilor.
Reprezentanţii municipalităţii clujene spun că astfel de afişe există în toate marile oraşe din ţară, inclusiv Bucureşti. " Afişele sunt puse în toată ţara şi fac parte din programul de promovare al potenţialului turistic al Clujului, La pas prin oraşul comoară, din fonduri europene, desfăşurat prin intermediul Ministerului Turismului şi Dezvoltării Regionale. Nu vrem să supărăm pe nimeni, dar românii trebuie să-şi cunoască propria ţară şi oraşele care aspiră la titlul de Capitală Culturală Europeană 2020", a declarat Sorin Apostu, primarul municipiului Cluj-Napoca.
Tot acesta asigură că oraşele din ţară se pot promova, la rândul lor, în Cluj-Napoca. " Nu ar trebui să fie nicio problemă. Până în 2004, Clujul rămăsese pe loc, toată lumea se uita înspre Timişoara şi nu am făcut o tragedie din asta. Ani de-a rândul, Clujul a fost stimulat de dezvoltarea Timişoarei. Acum, noi ne uităm spre oraşele din afară. Clujul se dezvoltă altfel", a adăugat edilul-şef al municipiului Cluj-Napoca.
Primăria a semnat contractul de finanţare din fonduri europene pentru proiectul "La pas prin oraşul comoară, Cluj-Napoca" în luna ianuarie a acestui an. Durata totală a proiectului este de 24 de luni. Valoare totală este de peste 838.818 lei, din care contribuţia proprie la proiect este de 16.776 lei, iar finanţarea nerambursabilă este de 822.042