Ofertelepromotionale si programele speciale au salvat turismul romanesc in perioadacrizei, dinamizand vanzarile, care s-au prabusit in 2009. Cat insa, din totalul vacantelor achizitionate, au reprezentat vanzarile la reducere?
“Peturism intern, vacantele cumparate in cadrul programelor speciale au fostmajoritare. Probabil 70% din vacantele in destinatii din Romania aufost vandute prin programele speciale cu preturi reduse”, a spus pentruDailyBusiness.ro Corina Martin, presedinta Asociatiei Nationale a Agentiilor deTurism (ANAT).
Anultrecut, asociatiile din domeniul turismului au schimbat si strategia in ceea cepriveste promotiile si si-au unit fortele, astfel incat sa aduca pe piata ofertepromotionale in lant, care sa acopere aproape intreg anul si nu doar cateva lunidin toamna sau primavara, cum s-a procedat anterior.
Strategiaa dat roade si numarul turistilor care au plecat in vacanta a fost in crestere. Ce-i drept insa, valoarea totala a incasarilor a fost in scadere.Pachetelepromotionale au avut ponderi importante si in cazul pachetelor turisticecumparate in strainatate, cel putin pe anumite segmente.
AlinBurcea, proprietarul agentiei Paralela 45, a spus ca in cazul vacantelor cuzboruri charter, circa 30-40% din vanzari s-au realizat prin programele deearly-booking, cand existau reduceri de pret pentru vacantele rezervate dintimp.Burceaconsidera ca ponderea semnificativa a vanzarilor prin inscrieri timpurii se vamentine sau chiar va creste anul viitor.
Sipachetele turistice cu preturi totale ceva mai mari s-au vandut bine prinpromotie. Spre exemplu, Eturia a scos anul acesta pe piata vacante in rate.Potrivit oficialilor agentiei, 35% dintre pachetele de vacanta suntachizitionate prin intermediul celor doua promotii permanente care garanteazarezervarea vacantei dorite: early booking si plata in rate egale.
@N