Coca-Cola este cel mai puternic brand din lume pentru al 12-lea an consecutiv, însă Apple nu este cu mult în urmă şi se apropie cu paşi repezi, se arată într-un raport din industria de marketing privind cele mai mari 100 de branduri la nivel mondial, realizat de Interbrand.
Prima poziţie ocupată de Coca-Cola de mai bine de un deceniu se datorează pătrunderii brandului pe toate pieţele, prin publicitate şi prin comunicarea culturii organizaţionale, explică Jez Frampton, director executiv al Interbrand.
Producătorul popularelor iPhone, iPad2, playere audio şi calculatoare, Apple, a fost unul dintre marii câştigător în raportul din acest an, sărind pe locul 8 de pe 17, în ciuda veştilor privind starea fondatorului Steve Jobs.
"Aceasta nu se datorează numai faptului că Apple lansează suficiente produse", a explicat Jez Frampton. "Au creat un stil de viaţă şi un întreg mod de viaţă."
Valoarea brandului Apple a crescut în acest an ca urmare a succesului companiei de a se impune ca jucător dominant pe piaţa tabletelor cu iPad-urile sale, a mai spus Frampton.
"Privind la nivel global intenţiile de a achiziţiona tablete, 85% din cei care iau în calcul o tabletă spun că îşi doresc să cumpere un iPad"
În general, brandurile din domeniul tehnologiee au dominat lista. Compania IBM se situează pe locul al doilea în top, iar Microsoft, Google, Intel şi Hewlett-Packard sunt clasate pe primele 10 locuri.
Nokia, în cădere liberă
Unul dintre cele mai mare declinuri a fost înregistrat de Nokia, care a căzut pe locul 14 de pe poziţia a opta. Producatorul finlandez de telefoane mobile, care a dominat piaţa europeană de telefone mobile, a fost afectat de reducerea locurilor de muncă şi de concurenţa acerbă pe segmentul smartphone din partea Apple.
Vezi aici topul celor mai puternice branduri