\"Autostrada Transilvania este o idee bună, dar a fost pusă în practică prost\", este de părere ministrul transporturilor, Anca Boagiu. Oficialul a declarat, ieri seară, la B1, că acest contract cu compania americană Bechtel \"a fost de la bun început în defavoarea statului român\". Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANŢU
Boagiu a afirmat că, în urma calculelor făcute de Ministerul Transporturilor, a rezultat că România ar fi avut nevoie de circa 10 miliarde de euro pentru finalizarea a 430 kilometri de autostradă.
Cum se explică problemele din contract? "Cred că a fost făcut în grabă, a fost făcut şi electoral, pentru că a fost încheiat în 2003, modificat în 2004, prima volă a intrat în şantier în 2004. Sunt multe lucruri în spate... ", a precizat Anca Boagiu. Conform acesteia, astăzi avem un preţ pe kilometru care se încadrează în standardele de cost.
Ministrul a făcut referire şi Guvernul PSD care a încheiat acel contract, în 2004: "Au avut 62 de articole de preţ şi în rest nimic, nu a existat proiect, nu a existat nimic. A fost simbolică începerea acestei autostrăzi în 2004, pentru că eram în campanie electorală".
"România nu e ţară de mâna a doua"
Totodată, Anca Boagiu a mai declarat că rezilierea contractului a putut fi realizată şi pnetru că americanii de la Bechtel şi-au dat seama că România nu este un stat de mâna a doua. "Au înţeles că România nu poate rămâne în situaţia de a fi tratată ca un stat de mâna a doua", a spus şefa Transporturilor.
Ea a reamintit că s-a confruntat cu mari probleme în discuţiile cu reprezentanţii Uniunii Europene despre reţeaua transeuropeană de transport rutier, din cauza modului în care a fost atribuit contractul cu Bechtel, "pentru că el a fost o atribuire directă". Fiind încredinţat direct, "am fost aspru criticaţi de Comisia Europeană şi acesta este motivul pentru care