De astăzi, românii care locuiesc în Spania au la dispoziţie două linii telefonice unde vor putea reclama eventualele abuzuri sau încălcări ale dreptului la muncă la care angajatorii din eninsula Iberică îi supun pe conaţionalii noştri. Proiectul a fost pus pe picioare de deputatul PDL William Brînză, preşedintele Comisiei pentru comunităţile de români din afara graniţelor ţării, şi de specialişti din cadrul Ministerului Muncii. De astăzi, românii care locuiesc în Spania au la dispoziţie două linii telefonice unde vor putea reclama eventualele abuzuri sau încălcări ale dreptului la muncă la care angajatorii din eninsula Iberică îi supun pe conaţionalii noştri. Proiectul a fost pus pe picioare de deputatul PDL William Brînză, preşedintele Comisiei pentru comunităţile de români din afara graniţelor ţării, şi de specialişti din cadrul Ministerului Muncii.
Call-centerul pentru Spania (0034.91.343.33.00) şi cel pentru România (021.9256) funcţionează de luni până vineri între orele 9,00 şi 21,00, interval de timp în care sesizările românilor vor fi preluate de 15 specialişti ai agenţiei Naţionale de Ocupare a Forţei de Muncă. Fiecare caz va fi preluat, analizat, iar acolo unde se impune vor fi sesizate autorităţile spaniole. “Paralel cu acest serviciu va cotinua şi platforma pe care am lansat-o în luna august 2011,
”Sesizează-mă dacă dreptul la muncă îţi este încălcat!”La orice oră din zi sau noapte îmi puteţi transmite problemele pe care le întâmpinaţi pe tărâm iberic, urmând a vă transmite, aşa cum s-a întâmplat şi până acum, răspunsul în scris”, a conchis deputatul democrat-liberal Brînză. Restricţiile pe piaţa muncii spaniole pentru lucrătorii români au intrat în vigoare pe 22 iulie 2011.
Ca urmare a discuţiilor şi negocierilor purtate între reprezentanţi ai Ministerul Muncii Român, preşedintele Comsiei pentru comunităţile de români din afara graniţelor ţ