Angajaţii Biroului de Registru Agricol din cadrul Primăriei oraşului Ungheni se află la dispoziţia cetăţenilor în a căror gospodării agricole survin diverse modificări. Despre activitatea biroului ne-a relatat Maria Moldovan, referent în cadrul Biroului de Registru Agricol, angajată a Primăriei oraşului Ungheni din anul 1990.
Reporter: Cu ce doleanţe vin cetăţenii la dumneavoastră?
Maria Moldovan: Biroul de Registru Agricol rezolvă probleme care se referă la terenuri, în special la declararea la începutul anului a componenţei gospodăriei, a modului de folosinţă a suprafeţelor agricole, a efectivului de animale şi a numărului de construcţii. În principiu, cetăţenii declară în Registrul Agricol la începutul anului, şi ori de câte ori este cazul, dacă survine vreo modificare la componenţa familiei şi a gospodăriei.
Rep.: Ce conţine Registrul Agricol?
M.M.: Momentan lucrăm pe o sută de Registre Agricole pe oraşul Ungheni şi satele aparţinătoare, printre capitolele acestora numărându-se modul de folosinţă al terenurilor, numărul de animale domestice existente la începutul anului şi mişcarea efectivelor în timpul semestrului, utilizarea îngrăşămintelor chimice pe suprafeţele cultivate. Aceste informaţii sunt folosite la recensământ şi pentru diverse raportări către Institutul Naţional de Statistică.
Rep.: Din câte persoane e alcătuită echipa dumneavoastră?
M.M.: În cadrul Biroului de Registru Agricol lucrăm trei persoane, eu împreună cu consilierul Maria Ana Teleptean şi inspectorul Ioan Coroş.
Rep.: Ce alte sarcini mai aveţi?
M.M.: Pe lângă completarea registrelor şi ţinerea la zi a tuturor mişcărilor în registrul agricol, biroul nostru eliberează o sumedenie de adeverinţe. Totodată, tot aici se înregistrează contractele de arendă încheiate cu proprietarii de teren, la noi se întocmesc biletele de proprietate pentru mişcări