V-aţi declarat intenţia de a candida la Primăria Capitalei. Cum staţi în sondaje?
Eu mi-am declarat candidatura la candidatură. Nu ştiu nimic despre sondajele interne, dar eu, ca metodă, aş fi preferat alegeri primare deschise, ceea ce în America se cheamă primary. E mult mai corect, zic eu, şi mult mai credibil un rezultat în urma unui asemenea vot pentru desemnarea candidatului. Dar, fireşte, decizia partidului va fi decizia partidului şi o voi respecta. Cred că ideile mele pentru dezvoltarea oraşului sunt valoaroase, de bun simţ.
Care ar fi aceste idei?
Păi, una dintre ele este cea legată de trafic. Parcările: se pot face parcări cu costuri relativ rezonabile. Chiar am avut contacte cu specialişti în domeniu şi vă spun că se pot face în câteva luni părcări pentru mii, chiar zeci de mii de blocuri. Traficul înseamnă parcări, o campanie susţinută de construcţie de parcări, apoi piste pentru biciclete, făcute cum trebuie, de către oameni care ştiu ce e ăla mers cu bicicleta.
Dumneavoastră sunteţi unul dintre cei care merg cu bicicleta.
Categoric da. Nu văd de ce Bucureştiul ar suferi de o fatalitate, să fie imposibil să fie un oraş prietenos pentru pietoni şi pentru biciclişti. Apoi, avem transportul în comun. Să asigurăm colectarea costurilor, pentru că foarte multă lume nu plăteşte biletul. Costurile sunt totuşi minime. 1,30 lei nu poţi spune că e foarte mult. Personal am unele rezerve faţă de cum e făcută această colectare a contribţiilor fiecăruia. Avem un procentaj foarte mare, peste 50%, a celor care plătesc biletul. Şi nu poţi asigura dezvoltarea reţelei de transport dacă nu asiguri colectarea contribuţiei. Poate sună neplăcut ce spun eu: ideea de a plăti pentru un serviciu public, dar e vorba de costuri reduse care trebuie menţinute cât mai jos cu putinţă. Se poate avea în vedere chiar reducerea costurilor la bilet, dar c