„Cine e ăsta dom`le, cântăreț, nu? Numele mi-e extrem de cunoscut”, mă întreba dimineață un taximetrist la vreo 40 de ani, care auzea prima dată știrea la radio. „Steve Jobs a murit”. Brusc, s-a tăiat tema emisiunii de la radio, moderatorii au ascuns glumele sub birou, ascultătorii trimiteau mesaje de condoleanțe. Sursa: AP
1 /.
Taximetristul s-a lămurit: „Da, dom`le, ăla cu iPhone, care s-a lansat ieri!”. Steve Jobs e peste tot. A strâns mii de buchete de flori în fața magazinelor Apple din întreaga lume și omagii de la cei mai puternici oameni ai planetei. Nu e cântăreț, actor, n-a scris cărți, dar e maestru. Un tip în maletă neagră, blugi și pantofi sport a dat peste cap teoriile marketingului, a reinventat telefonul, player-ul muzical și tableta PC. Conferințele în care și-a lansat produsele au fost adevărate ședințe de hipnoză în urma cărora milioane de oameni din întreaga lume făceau cozi să fie printre primii cumpărători.
Steve Jobs a bătut petrolul la bursă și a făcut din gadgeturi cea mai puternică afacere din lume. Uitați-vă la conferințele de lansare, ai impresia că vorbește doar cu tine.
Și chiar dacă l-ai urât, l-ai considerat un arogant și n-ai cumpărat produsele pe care le propăvăduia, n-ai cum să nu recunoști meritele unui om care a transformat Apple într-o religie. Astăzi, dacă Steve Jobs nu și-ar fi pierdut nopțile la companie, sâcâindu-și colegii cu perfecțiunea sa diabolică, probabil n-aș fi avut eu telefon cu Android, smartphone cu dual core și nici nu ne-am fi bucurat ca niște copii jucând Angry Birds pe tableta PC.
Un vizionar? Mai bine o inteligență extraordinară, o istețime ieșită din comună, „a beautiful mind”.
Cel mai puternic aliat al lui Steve Jobs a fost internetul. Conferințele sale nu s-au transmis niciodată în direct la televizor, în schimb produsele Apple au invadat internetul. Toată lumea a vorb