Mai mulţi maramureşeni şi-au dezvoltat afacerile în ultimii doi ani, de când a început criza mondiale, iar unii chiar şi-au dublat cifrele de afaceri. Falimentul sau criza financiară sunt termeni necunoscuţi pentru mai mulţi băimăreni, care, în pofida greutăţilor, au reuşit să treacă cu succes până acum de momentele grele.
Munca, ideile bune şi încrederea sunt principalele atuu-uri pe care le-au avut cei care au reuşit să îşi dezvolte business-urile în ultimii ani. Un exemplu este firma „AMD Digital Group", ai cărei acţionari, Marian şi Adrian Marincat, au găsit una din cele mai bune idei de afaceri. „Am avut mai multe încercări, însă unele nu au dat roade. După ce am trecut prin diferite domenii, ne-am întors la marea noastră pasiune, arta fotografică, domeniu în care acţionăm şi acum", a explicat Marian Marincat. Alături de fratele său, Marian a stat nopţi întregi şi a trimis sute de e-mailuri firmelor internaţionale pentru a găsi un produs inedit. „Aveam un capital de pornire de 100.000 de euro. Aproape jumătate din aceşti bani au mers pe hârtie foto, imprimante şi cerneluri din toate colţurile Europei. După sute de teste putem spune cu încredere că suntem singura firmă din ţară care scoate la vânzare minilaboratoare foto sub 1.000 de euro", a spus Adrian Marincat. În scurt timp, băimărenii şi-au găsit peste 300 de clienţi în ţară şi au ajuns la o cifră de afaceri anuală de peste 100.000 de euro.
De la 200 de lei la 150.000 de euro
O altă firmă de succes este agenţia de publictate „Inside Media". „Am început activitatea propriu-zisă în 2005. Aveam 200 de lei în buzunar şi o Dacie din 1900 toamna. Încet, încet am reuşit să ne ridicăm, să colaborăm cu tot mai multe firme, iar în acest moment avem şase angajaţi şi până în luna septembrie aveam o cifră de afaceri de 150.000 de euro", a spus Cristian Şerban, unic asociat al firmei. Potrivit