Toyota este brandul auto cu cea mai mare valoare de piață, 27,7 miliarde de dolari, potrivit ”Best 100 Global Brands”, cea mai recentă ediție a topului realizat anual de Intebrand. Primele zece mărci din industria auto valorează împreună 135 de miliarde de dolari. Sursa: TOYOTA
Se pare că niciun necaz nu este suficient de mare pentru a clătina imperiul Toyota.
În pofida scandalului planetar din perioada 2009-2011, pe tema siguranței autoturismelor Toyota, și a dezastrului natural care a măturat Japonia în primăvară, uriașul grup nipon a reușit chiar să marcheze o creștere valorică (în ceea ce priveşte brandul), față de anul trecut.
Toyota este brandul auto cu cea mai mare valoare de piață, potrivit ”Best 100 Global Brands”, cea mai recentă ediție a topului realizat anual de Intebrand.
Pentru 2011, marca japoneză a fost evaluată la 27,7 miliarde de dolari, un câștig de 6% comparativ cu 2010.
Toyota ocupă locul 11 la general, în cel mai important studiu global de profil, unul dominat de Coca Cola (72,8 miliarde de dolari) și care, așadar, nu are niciun producător auto în Top 10.
Mercedes-Benz (poziția a 12-a la general) este al doilea brand din industria constructoare de automobile, cu o valoare de piață calculată de 27,4 miliarde de dolari.
BMW (locul 15) completează podiumul segmentului auto, la 24,5 miliarde de dolari.
Primele zece branduri auto ale lumii au o valoare cumulată de 134,8 miliarde de dolari.
TOP 10
Cele mai valoroase branduri auto din lume
1. Toyota - 27,7*
2. Mercedes-Benz - 27,4
3. BMW - 24,5
4. Honda - 19,4
5. Volkswagen - 7,8
6. Ford - 7,5
7. Audi - 6,1
8. Hyundai - 6
9. Porsche - 4,6
10. Nissan - 3,8
* miliarde de dolari
SURSA: Interbrand