E-mail-ul a devenit o activitate comuna, in multe cazuri necesara si obligatorie, insa, in ciuda faptului ca il utilizeaza de ani de zile, multi nu au invatat sa-l foloseasca in mod corect, astfel incat sa ajunga la destinatie exact mesajul pe care doreau sa-l transmita.
Iata ultimele 5 greseli frecvente, potrivit unui studiu facut de Forbes.com:
10 obiceiuri de folosire a e-mail-ului care trimit mesajul gresit (I)
6. Folosirea CC-ului cand nu este cazul
Daca, in procesul schimbarii de mesaje cu un coleg, mai ales daca e vorba de un conflict sau o nelamurire ce ia amploare, decizi sa trimiti cel de-al 10-lea e-mail cu CC la sef, nu este bine deloc. Intentia ta este de a incerca sa rezolvi eficient conflictul implicand un coordonator.
Perceptia va fi ca esti o persoana vicleana, care incearca sa il puna intr-o situatie neplacuta pe colegul in cauza si, mai ales, sa il faca sa iasa prost in situatia respectiva. Si mai grava este folosirea BCC-ului intr-o astfel de situatie.
7. Cererea de raspuns instantaneu
Intentia celui care cere un raspuns instantaneu este aceea de a se asigura ca a ajuns e-mail-ul, ca l-ai citit, iar raspunsul instantaneu nu cere neaparat solutia in mesaj, cat asigurarea ca a ajuns si ca te vei ocupa de el.
Perceptia este inversa. Cel care primeste e-mail-ul se poate simti presat si poate gandi ca esti nerabdator si ca esti sigur ca destinatarul te va ignora. Daca ai fi vrut cu adevarat un raspuns instantaneu, ai fi pus mana pe telefon si ai fi sunat persoana in cauza, nu?
8. Folosirea exagerata a steguletului de Prioritar
Intentia ta este simpla: citeste-mi e-mail-ul. Insa, cel care foloseste asta pentru absolut toate emailurile sale - mai ales pentru cele care nu sunt urgente sau nu transmit o informatie foarte importanta - se poate