În pofida promovării agresive şi a facilităţilor uneori colosale acordate de statele europene, maşina electrică este o adevărată \"mână moartă\" pentru piaţa auto. Sursa: MITSUBISHI
Europenii nu o vor: oficial îi merge rău!
Dincolo de optimismul deşănţat al producătorilor de maşini fără emisii poluante şi într-o totală nepotrivire cu interesul mass-media şi facilităţile uneori colosale acordate de guvernele europene pentru achiziţionarea unui model care poate fi încărcat la priză stau cifrele reci, care descriu o realitate incontestabilă: maşina electrică este un fiasco. Măcar pentru moment.
Dintr-un total de 7.350.534 de autoturisme noi comercializate în prima jumătate a anului în Europa (potrvivit datelor ACEA), numai 5.222 de unităţi au fost electrice, indică o statistică JATO. Este vorba doar de acele maşini cumpărate "la bucată", mai ales de clienţii persoane fizice, cu alte cuvinte – sunt excluse flotele, dar acesta poate fi cel mai bun indicator pentru interesul real manifestat de şoferii europeni.
Clienţii, pe care statele europene au încercat din răsputeri să-i convingă să-şi cumpere maşini electrice – prin reduceri la achiziţie sau deduceri de taxe care merg de la câteva sute până la mai bine de 20.000 de euro! –, sunt departe de a fi convinşi de binefacerile aduse de acest tip de autoturisme.
Aşadar, nici favorurile pecuniare, nici "zgomotul" din presă, nici măcar premiile (şi ele intens mediatizate) – modelul 100% electric Nissan Leaf este deţinătorul distincţiilor "Maşina anului" atât în Europa, cât şi în lume – nu au cântărit mai mult decât neîncrederea faţă de utilitatea reală, în acest moment, a automobilului electric.
Până când producătorii (şi statele) nu vor rezolva problematica spinoasă a bateriilor, timpilor necesari reîncărcării acestora, autonomiei şi infrastructurii, iar preţ