Organizatorii marilor festivaluri de muzică din oraş vorbesc despre cum se face un eveniment de dragul muzicii şi al publicului: cu pasiune şi, la nevoie, bani din propriul buzunar
Anul 2011 a înregistrat două mari pierderi în privinţa marilor festivaluri care au onorat Timişoara ani la rând, International Romani Art Festival şi TMBase.
Adrian Voichiţescu este directorul Festivalului Internaţional de Artă Romani (IRAF), desfăşurat patru ani la rând în Timişoara. Anul acesta, IRAF a dat scena timişoreană pe publicul clujean. Despre motivele mutării acestui festival, Voichiţescu a declarat: „Când îţi vine să pleci, pleci pentru că vrei să-ţi fie mai bine. Dacă acum şase ani Timişoara era locul unde se putea crea un astfel de event, astăzi lucrurile, din păcate, s-au schimbat. Din păcate nu există şi nici nu este sprijinită îndeajuns cultivarea unei culturi a participării, iar asta se resimte pe toate planurile organizării şi susţinerii unui eveniment pe termen lung".
Pentru a sublinia meritele festivalului, organizatorul a adăugat: „Anul acesta în iunie, IRAF a fost premiat la Praga pentru integrare socială, alături de 33 de alte proiecte europene. S-au înscris la concurs peste 1.800 de proiecte, IRAF fiind singurul proiect cultural recunoscut ca mişcare socială."
Diferenţele dintre timişoreni şi clujeni par a fi mari, conform lui Voichiţescu, care afirmă: „Clujul are un public mult mai bun, aici se petrec evenimente culturale în fiecare zi. Ai de unde alege. Suntem întrebaţi de către mulţi artişti ce se întâmplă în Timişoara, de ce nu mai merge treaba. Artiştii au început de mult timp să scoată Timişoara de pe harta concertelor. Nu merge lumea".
În privinţa faptului că TMBase nu mai are loc anul acesta, Adrian Voichiţescu comentează: „Timişoara nu mai e ce a fost până acum şi pierde foarte mult. StudentFest, Underground, TMBase, Pla