Ludovic Orban spune că i s-ar fi propus mită, „că aşa e mersul".
Acordarea şi derularea contractelor la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) se face deseori prin dare şi luare de mită de la constructorii care deţin contracte sau care participă la licitaţii, potrivit decla-raţiilor unor angajaţi ai companiei. Unii miniştri acceptă că
s-au lovit de astfel de situaţii, alţii susţin că nu.
„Dacă ar şti lumea ce se întâmplă cu banii, ne-ar pune pe toţi (Compania de Autostrăzi - n.red.) la zid", se exprima acum un an şi jumătate Alin Goga, demisionar la acel moment din func-ţia de director juridic al companiei. El a intrat la începutul lui 2010 într-un război cu conducerea de atunci a Ministerului Transporturilor, care îl suspecta că a oferit presei informaţii privind modificarea pe sub masă a contractului de concesiune semnat cu Vinci pentru Comarnic-Braşov. Goga a mai afirmat atunci că în incinta ministerului se introduceau sume de ordinul sutelor de mii de euro menite să ungă acordarea contractelor. Declaraţiile făcute în mai 2010 au fost inserate într-un reportaj difuzat zilele trecute de un post de televiziune şi au fost comentate de cei doi principali miniştri ai Transporturilor de după 2006, respectiv Ludovic Orban şi Radu Berceanu.
Ludovic Orban: Comisionul nu ştiu cât e, depinde
Întrebat despre declaraţiile fostului său subaltern, Ludovic Orban a spus că nu ştie despre ce vorbeşte Alin Goga. Orban a adăugat că ar fi fost preferabil ca fostul director juridic să dea date concrete despre suta de mii de euro ce i-ar fi fost oferită.
„Pot să vă spun din discuţiile cu constructorii că la CNADNR exisă practici în care se solicită comision la încheierea contractului", a spus fostul ministru, adăugând că o singură dată, la începuturile sale la minister, un constructor i-a oferit mită. „La început a