Un afiş de promovare a oraşului Cluj-Napoca la titlul de Capitală Culturală Europeană 2020 este expus pe un panou publicitar din centrul timişorean, chiar vizavi de Muzeul Banatului. Cluj-Napoca îşi face campanie pentru titlul de Capitală Europeană chiar în centrul timişorean. Liantul: ministerul Elenei Udrea.
Iniţiatorii campaniei sunt reprezentanţii municipalităţii clujene, care au accesat un proiect pe fonduri europene cu sprijinul Ministerului Turismului şi Dezvoltării Regionale, prin intermediul căruia promovează potenţialul turistic al capitalei Transilvaniei.
Autorităţi neputincioase
În schimb, dacă afişul îndeamnă timişorenii să viziteze Clujul „La pas prin oraşul comoară“, campania se referă şi la sprijinul pentru titlul de Capitală Culturală Europeană 2020. Reprezentanţii municipalităţii de pe Bega spun că sunt neputincioşi şi asigură că este doar o problemă de imagine, în timp ce decizia referitoare la titlu va fi luată pe alte criterii. Primăria a semnat contractul de finanţare din fonduri europene pentru proiectul „La pas prin oraşul comoară, Cluj-Napoca“ în luna ianuarie a acestui an. Durata totală a proiectului este de doi ani, iar valoarea totală de 840.000 de lei.
„Afişul acela nu este amplasat ilegal. Timişorenii trebuie să înţeleagă că primăria nu răspunde de acele panouri publicitare. Ele sunt private, iar conţinutul lor este sancţionat doar în măsura în care are mesaje obscene. Într-adevăr, ca şi timişorean, pot spune că guvernul ar tebui să fie echidistant. Dacă promovează şi Timişoara la Cluj, este în regulă. Dacă nu, este o problemă“, a explicat Adrian Orza, viceprimar al Timişoarei. El a adăugat, însă, că iniţiativa transilvănenilor nu influenţează obţinerea titlului de către timişoreni. „Când am fost la Bruxelles împreună cu colegii mei, ni s-a transmis clar: criteriile de analiză a dosarelor şi selecţie sunt din