La Tîrgul de carte de la Frankfurt, importanta editură Klartex din Bochum lansează, pe 15 octombrie, cel de-al doilea volum dedicat artei contemporane autohtone: Şapte artişti români cu cariere internaţionale. Proiect al Publishing-ICR şi al Galeriei Kunst-Art din Bochum, albumul va fi relansat la expoziţia de grup a acestor creatori cu dublă „cetăţenie artistică“, în 11 noiembrie, la spaţioasa galerie Chrom din Bochum. Volumul şi expoziţia îl au la loc de cinste pe pictorul Ioan Iacob. În atracţia hipnotic-senzuală pentru adîncimea culorii, pictorul Ioan Iacob uită de sine, chiar atunci cînd elaborează un autoportret. Tripticuri ample cu propria siluetă sau cu figuri feminine din universul său emoţional devin suportul unor aure cromatice saturate pe care le pot degaja, în mod egal, un ghem de sfoară, o sacoşă ori o carapace de castană. De la 2 metri la 20 de centimetri, cadrele pe care le pune în rezonanţă luministică gravă sînt impostate cu cîte un pretext calm, casnic, contemplativ: panere, candelabru, fructe, ierburi în vase, buchete florale. Din exterior, mai pot invada imagistic atelierul lui Iacob (un autentic „hall de percuţionism“ cromatic) cîte un contur geologic (Muntele Carmel), o alee de mesteceni sau un cîine sălbatic spectral. Pictură cu motive însingurate, adîncă în obscur şi fructuoasă în lumină. Creaţia de peste trei decenii a artistului româno-german (n.1954, Biertan) slujeşte tensiunea voluptuoasă a abstracţiei cromatice pe o uvertură-pretext de figurativ al genurilor consacrate (nud, portret, naturi statice, peisaj, motiv animalier). Iacob este şi un desenator analitic acerb, prolific în miceliul linear al diafanului. Are mînă fluentă, deplin „văzătoare“, dar în pînzele sale este suverană beţia adîncului cromatic. Lucrează şi reia o pictură fără să o sprijine pe desen, ci pe probleme de densităţi-întunecimi colorate. Atunci cînd nu părăses