Dialog cu actorul şi directorul teatrului Metropolis, George Ivaşcu
În urmă cu un an, Metropolis se afla pe lista teatrelor productive ale Bucureştilor (cele subvenţionate de Primăria Capitalei) şi continuă să se remarce prin calitatea şi diversitatea spectacolelor, prin rigoarea în selecţia repertoriului.
Pentru creatorul instituţiei din strada Mihai Eminescu nr. 89, directorul George Ivaşcu, performanţa este un lucru firesc. Fiindcă pasul decisiv în construirea primului teatru de proiecte din ţară, Metropolis, în urmă cu aproape patru ani (noiembrie 2007), nu era nici pe departe o aventură a faimosului actor, ci una din cele mai importante misiuni pe care a avut-o, până acum; cel mai frumos rol pe care l-a făcut în viaţa sa, cum însuşi mărturiseşte.
"Pe ce aţi mizat când aţi pornit la acest drum?, l-am întrebat. "Argumentul principal a fost acela de a construi un teatru de proiecte, dar un teatru care să fie al mileniului III, cum a şi fost numit de cineva, în care să se întâlnească actori consacraţi şi actori tineri, pentru a lucra pe proiect, şi nu doar pe bază de repertoriu. De fapt, în 2007, mi s-a pus o întrebare: "Ce se întâmplă cu tinerii absolvenţi de teatru?""
Răspunsul s-a concretizat în ceea ce astăzi ştim cu toţii: un teatru modern, cu stil şi personalitate, având o sală cu 150 de locuri. Totul pornit de la zero. "Nu este puţin şi nu este deloc de neglijat să fii contemporan cu naşterea unui teatru, mai ales într-o perioadă în care cultura este cea care conferă identitate unei naţiuni. Cred că noi toţi avem datoria să recuperăm acest bun, oarecum risipit; cultura înseamnă buletinul de identitate pe care îl are fiecare popor", continuă Ivaşcu.
"Menirea noastră este să dăm speranţă şi să-i facem pe oameni să viseze"
Potrivit actorului-manager George Ivaşcu, un teatru de proiecte creează locuri de mu