Două echipe din România au intrat în semifinala celui mai important concurs de planuri de afaceri adresat studenţilor din Europa
În clubul Sweet Dreams (vise dulci) de la ultimul etaj al Krzywy Domek (casa strâmbă) – una dintre principalele atracţii ale orăşelului polonez Sopot – s-au adunat spre seară o mulţime de tineri elegant îmbrăcaţi, zâmbitori, dezinvolţi, aparent relaxaţi. Sunt participanţii la Intel Challenge Europe 2011, o competiţie de planuri de afaceri pentru studenţi, realizată în colaborare cu instituţii educaţionale şi organizaţii antreprenoriale din Europa. Sunt 28 de echipe venite din 13 ţări. În total, 63 de tineri antreprenori nedormiţi de cel puţin două nopţi. Urmează să se anunţe finaliştii.
S-au pregătit îndelung pentru acest moment: au trecut prin mai multe şedinţe de consiliere cu oameni din mediul academic şi de business din Polonia, au retuşat şi exersat prezentarea proiectelor, iar acum se află toţi în acest spaţiu luminat slab de lustrele ca nişte trestii plângătoare care parcă picură din tavan. Îşi scrutează competiţia şi îşi calculează şansele. „Anul trecut nu au participat cei din Europa de vest, care sunt, să zicem aşa, bogaţii concursului şi s-a simţit – a crescut nivelul!“, spune Cristian Lungu (25 de ani) care a participat şi la ediţia din 2010.
El şi Toma Simion (24 de ani) au scos la bătaie o idee de afacere în domeniul securităţii IT. Serviciul creat de ei afişează în timp real informaţii despre răspândirea viruşilor şi despre performanţa programelor antivirus. Cristian a absolvit Universitatea „Al. I. Cuza“ şi un master la Politehnica din Cluj. Timp de patru ani a lucrat la Bitdefender, dar a plecat ca să se poată ocupa de acest proiect.
Început dificil
Toma e licenţiat în management la Cluj. Prima încercare de business a avut-o la Suceava, cu o firmă de marketing online şi