Un fabricant de coşciuge a lansat prima revistă dedicată pompelor funebre din România. În paginile ei: ştiri despre mortalitate, reclame la dricuri şi interviuri despre sinucidere
Se discută aprins că moare presa tipărită. Că nu mai are sens să lansezi ziare şi reviste pe suport de hârtie. Se cântă prohodul tipăriturilor, se ţin dezbateri, se caută soluţii. Dar pentru un grup extrem de nişat, alăturarea termenilor "moarte" şi "presă" e o idee bună. Pare să aducă muzica dulce a profitului.
Câţiva afacerişti din domeniul pompelor funebre fac presă tipărită despre moarte. Despre afacerea cu moartea, mai exact. Constantin Muşescu şi colegii săi, cu care face şi distribuie sicrie, au lansat, în primăvară, prima publicaţie din România dedicată exclusiv "profesioniştilor din domeniul pompelor funebre". "Magazin funerar" se cheamă. Şi, cum era de aşteptat, e plină de reclame la sicrie şi la firme care îţi oferă variante mai ieftine pentru ultimul drum.
Sunt editoriale cu patos despre semnificaţia vieţii şi a morţii, ample reportaje despre viaţa de apoi şi cam orice subiect atinge (şi nu sunt deloc puţine) moartea şi tot ce ţine de ea. Apar inclusiv interviuri despre sinucidere. Publicaţia e dedicată doar "cioclilor".
Muşescu, editorul revistei, fost fabricant de mobilă reprofilat în confecţionarea de sicrie acum ceva ani, spune că încă mai lucrează la popularizarea publicaţiei. Că nu sunt mulţi ciocli abonaţi, dar că el insistă pe la uşa lor, de fiecare dată când le livrează coşciuge proaspete, să ia şi revista dedicată "industriei" . Aşa numeşte Constantin Muşescu, în termeni "corporate", afacerea cu cruci, dricuri şi sicrie.
ŞEDINŢĂ DE REDACŢIE
Ce poate citi un om viu în revista afacerilor cu moartea
În spatele deciziei de a investi într-o publicaţie tipărită în era internetului, dedictă strict