Circa 80% din produsele vandute in magazinele din Romania ale retelei germane Lidl reprezinta marci proprii. De ce mizeaza compania pe aceste marci intr-o piata in care cumparatorii pun accent pe brandurile producatorilor?
Florin Draghia, director advertising Lidl Romania, a explicat ca preferinta pentru brandurile de producator are anumite dezavantaje. "Romanii ajung astfel sa plateasca mai mult brandul decat produsul in sine", a mentionat reprezentantul companiei.
El a spus ca vest-europenii sunt mai practici, astfel ca aleg produsele in primul rand in functie de pret. Acest lucru explica de altfel ponderea semnificativa a marcilor proprii in volumele de vanzari ale retailerilor din tarile occidentale.
Pe piata romaneasca este inca mult loc pentru dezvoltarea marcilor proprii. Ungaria si Polonia, piete apropiate geografic dar si ca nivel de dezvoltare, au ajuns la procente de peste 12% de marca privata. In Romania tendinta este ca procentul de produse de marca privata sa ajunga la o cota de 10-11% in acest an.
In vestul Europei, in tari precum Germania, Franta si Olanda, unde retailul modern reprezinta aproximativ 80% din piata, marcile retailerilor ajung la cote de peste 30% in sectorul bunurilor de larg consum, potrivit GfK.
Draghia a mai spus ca in cazul produselor marca proprie Lidl, preturile ajung sa fie si cu 50% mai mici decat cele ale produselor similare. Un astfel de exemplu pot fi lactatele marca Pilos, produse pentru companie de Albalact. Pretul unei cutii de lapte Pilos ajunge sa fie chiar cu peste 50% mai mic fata de cel al unei cutii Zuzu, brand al producatorului roman.
Alti furnizori locali cu care lucreaza Lidl Romania sunt Cristim, Angst (care produce marca Baroni pentru retailer), Titan, Vel Pitar si Tymbark Maspex.
Oficialul Lidl Romania este convins ca reteta promovat