• Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi a realizat ieri receptia lucrarilor de reparatii capitale pentru podul Carniceni • Valoarea proiectarii si executiei lucrarii a fost de 10.867.704 lei, plus 15 la suta care vor fi platiti in termen de 15 ani de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) catre statul francez, pentru implementarea unei tehnologii speciale de consolidare • Podul din Carniceni a fost construit in anul 1958 si nu a fost reabilitat capital vreodata
Podul de la Carniceni a trecut printr-o reparatie capitala pe durata a 36 luni de proiectare si executie si sapte luni de amanare cauzate de lipsa fondurilor de la statul roman. Lucrarea a costat peste 10 milioane lei si a fost prima de aceasta amploare de la inaugurarea lui.
Podul construit in 1958 era intr-o stare avansata de degradare inainte de a intra in reparatii. Asfaltul, rosturile si dispozitivele de acoperire a acestora, bordurile, gurile de scurgere, parapetul si betonul erau deteriorate, iar armatura era ruginita, aceasta situatie fiind intalnita in mai multe judete. Drept urmare, in 2001, statul roman a incheiat un parteneriat cu grupul france Freyssneit-Group pentru asistenta tehnica a lucrarilor la mai multe poduri. Firma contractata sa repare podul din Carniceni a fost Freyrom Romania SA, dar pentru ca statul nu a avut suficiente fonduri, s-a semnat un nou contract cu respectiva firma in 2004, pentru 29,8 miliarde lei vechi. Lucrarile au inceput in 2007 si suma necesara finalizarii lor a crescut, in timp, la 10 milioane lei. In schimbul acesteia, constructorul a consolidat podul folosind o tehnologie frantuzeasca, a refacut stratul asfaltic si hidroizolatia si a largit lungimea partii carosabile de la 5 la 7,8 metri. Proiectantul contractat pentru refacerea podului a fost firma Bridge Consult, din Bucuresti. Pe toa