Niciun avion nu va mai decola sau ateriza noaptea, între orele 22.00 şi 06.00. Măsura intră în vigoare în 29 octombrie. Astfel, zeci de zboruri vor fi reprogramate. Potrivit unor surse din cadrul Direcție Aviației Civile, deciza de astăzi este un pas spre transformarea aeroportului Băneasa într-unul ”vip”, pentru că, odată cu intrarea în spaţiul Schengen, acest aeroport nu va mai putea efectua curse în afara zonei Schengen. Motivul: nu poate fi atestat pentru că nu îndeplinește condițiile minime. De exemplu, odată ce România va fi acceptată, avioanele de pe Băneasa nu vor putea zbura spre Anglia
”Toate aeroporturile din marile orașe au restricții în ceea ce privește orele de zbor, iar taxele sunt mari. Și la noi se vor mări taxele, iar perioada de interdicție a zborurilor s-a modificat de la 24.00-07.00 la 22.00 -06.00. Companiile au știu că se va lua această decizie și unele și-au ajustat deja o parte din zboruri”, au explicat, pentru EVZ, sursele citate. În timp ce companiile Wizz Air, Blue Air vor trebui să reprogrameze o parte din zboruri, compania Germanwings nu va fi afectată. Astfel, Wizz Air a anunţat că este nevoită să anuleze 10% din zboruri şi să reorganizeze 75% din orarul de iarnă, reprezentanţii Blue Air spun că 38% dintre cursele aeriene vor fi afectate de noile restricţii de zbor, acestea fiind decalate între 20 de minute şi două ore. Locuitorii din jurul aeroportului, cei mai câștigați
Zona din jurul aeroportului Băneasa a devenit rezidențială. Sute de case și blocuri au apărut peste noapte, fără să-și pună problema noii proprietari că va fi zgomot din cauza avioanelor. După ce s-au mutat, aceștia au cerut să se înterzică zborurile noaptea și chiar să ceară desfințarea aeroportului. Boagiu: Aeroportul Băneasa va deveni în doi ani city airport
În ceea ce priveşte modernizarea Aeroportului Băneasa Aurel Vlaicu, strategia prevede transf