Apple lansa Machintosh în 1984 şi trebuia să promoveze un spot publicitar în timpul transmisiunilor Super Bowl, finala campionatului de fotbal american. Regizorul Ridley Scott, care tocmai devenise unul dintre cei mai apreciați regizori de la Hollywood pentur filmul Blade Runner trimite un spot la Apple.
Un amfiteatru plin cu muncitori, care păreau nişte roboţi telighidaţi. Purtau costume şi cravate şi se uitau neclintiţi spre un ecran de cinema. Un bărbat înspăimântător le sugera o scenă din romanul lui George Orwell, 1984. Toţi sunt supuşi. Deodată, o tânără vine cu un baros pe care îl aruncă în ecran. Totul se face ţăndări, se face lumină, sala se aeriseşte, iar toţi spectatorii îşi revin din starea teleghidată. La final, o voce anunţă: "Pe 24 ianuarie 1984, Apple Computer lansează Machintosh. Veţi vedea de ce 1984 nu va fi ca 1984 (n.r. cartea)". Totul dura 1 minut.
Când a venit agenţia de publicitatea şi i-au prezentat această reclamă lui John Sculley, şeful adus de Steve Jobs la Apple, acesta a strâmbat din nas. Mai mult, după ce spotul a fost rulată în timpul unei şedinţe a consilului de administraţie, la unison, toţi şi-au exprimat dezaprobarea. Steve Jobs a fost fascinat, dar şi dezamăgit că oamenii din consilul de administraţie au respins-o. Se spune că reclama ar fi fost respinsă şi din cauza preţului, costa în jur de 700.000 de dolari. Steve Jobs credea în ea, la fel şi Steve Wozniak, asociatul său de la Apple. Jobs şi-a urmărit instinctul şi a fost atât de convingător, încât l-a făcut pe directorul departamentului de marketing să pună mâna pe telefon şi să introducă reclama la Super Bowl.
A avut succes? Telespectatorii au rămas cu gura căscată în faţa televizoarelor, nu mai văzuseră aşa ceva până atunci. Televiziunile au considerat că reclama e atât de deosebită încât trebuie să fie introdusă în programele de ştiri. A do