Reţelele de discount continuă să deschidă magazine, iar hipermarketurile devin interesate de magazine de proximitate. Deşi statisticile oficiale indică pentru primele opt luni ale anului continuarea tendinţei de anul trecut, de scădere a consumului, inclusiv a cifrei de afaceri la vânzarea alimentelor, companiile de retail care desfac produse la preţuri mici duc o campanie de extindere. Mai nou, lanţuri mai puţin extinse de supermarketuri sunt absorbite de companiile mai mari sau activează sub francize cunoscute.
Magazinele din reţeaua Angst vor purta şi numele Carrefour Market, după ce compania românească a semnat un contract de franciză cu retailerul francez, numărul în Europa şi al doilea în lume. Astfel, potrivit unui comunicat Carrefour-Angst, acest parteneriat reprezintă „un nou pas în strategia multiformat a Grupului Carrefour la nivel internaţional, şi anume dezvoltarea pe formatul de proximitate - Carrefour Express".
Mega Image preia G'market
Mega Image, parte a Delhaize Group, este unul dintre cele mai mari lanţuri de retail din România (cu o reţea de 94 de supermarketuri în Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Braşov şi alte oraşe) şi va prelua activitatea celor trei magazine G'market din Bucureşti. Magazinele se află în Plaza Romania, Bucuresti Mall si Colentina, având o suprafaţă totală de vânzare de 6.436 mp. Documentaţia privind preluarea magazinelor se află în acest moment la Consiliul Concurenţei pentru aprobare.
Magazinele Gima, cunoscute ulterior ca G'market, primesc anual peste 4 milioane de cumpărători. Gima este primul supermarket care si-a desfaşurat acţivitatea într-un mall.
Retailerul Profi anunţă încă 25 de magazine
Retailerul Profi, deţinut de fondul de investiţii Enterprise Investors, intenţionează să deschidă anul viitor peste 25 de magazine, reţeaua având în prezent 102 magazine.
„Anul trecut am