Aşteptată de mai bine de patru ani, expoziţia auto din Capitală încântă mai mult prin accesorii decât prin modele noi, iar comparaţia cu salonul internaţional din 2007 este inutilă.
Organizatorul Salonului Auto Bucureşti & Accesorii (SAB&A), firma Premium Expo, promitea, la conferinţa de deschidere a evenimentului, că pasionaţii de maşini vor putea găsi în halele Romaero „autoturisme, accesorii şi piese auto, echipamente şi utilaje pentru service-uri şi spălătorii auto, sisteme audio şi de navigaţie, societăţi de leasing şi de asigurări".
Sună foarte bine, dar, în practică, în hală sunt prezente mai multe echipamente pentru spălătorii auto şi hostesse decât modele noi de maşini. Spre capătul spaţiului de expoziţie se simte iz de kerosen, iar din spatele pânzelor despărţitoare se aud „bocăneli" de la cei care repară avioane.
Dacia, prezentă doar ca premiu
Organizatorii ne promit într-un comunicat că, pe durata salonului, „spaţiul expoziţional, interior şi exterior, se va transforma într-o veritabilă arenă pentru drive-teste, demonstraţii auto şi teste pentru echipamente auto". În realitate, betonul spaţiilor din jurul halelor este plin de gropi şi nu cred că va exista vreun producător, şofer de raliu sau dealer dornic să-şi rupă maşinile pe acolo. Kia Picanto este o altă noutate pentru piaţa românească
Bucureştiul aşteaptă de mai bine de patru ani un eveniment auto de „mari dimensiuni". Cel mai important oraş din România are nevoie de un salon cu adevărat mare, cu premiere naţionale şi, de ce nu, europene, cu concepte, şi nu de o expoziţie cu iz provincial.
Evenimentul de la Romaero a adunat şapte mărci auto: Hyundai, Mitsubishi, Land Rover, Jaguar, Mercedes-Benz, Ford şi Kia, unele reprezentate doar la nivel de dealer (de multe ori local), şi nu de importator. Range Rover Evoque este vedeta expoziţiei
Interesant este că