Interviu cu Ioan Holender
Pentru cei avizaţi, ediţia din acest an a Festivalului şi Concursului Internaţional "George Enescu" (1- 25 septembrie) a stat, prin participarea invitaţilor de excepţie - orcheste, solişti vocali şi instrumentali, dirijori celebri - sub semnul excelenţei.
Pornind de la această constatare, i-am adresat câteva întrebări maestrului Ioan Holender, Directorul artistic al Festivalului şi Concursului Internaţional "George Enescu". Fără pretenţia de a fi conceput (dar şi perceput!) ca un fragment de jurnal al Festivalului, dialogul pe care l-am purtat cu maestrul Holender ar putea să fie acceptat dar şi interpretat, în ceea ce priveşte răspunsurile domniei sale, ca un mesaj de atenţionare pentru instituţiile abilitate din România.
O acumulare extraordinară, atât în calitate cât şi în cantitate
Potrivit Directorului artistic al celei de-a XX-a ediţii a Festivalului Enescu, ediţia din acest an "este o acumulare extraordinară, atât în calitate cât şi în cantitate". Cu o precizare: "cantitatea ar putea să fie ceva mai redusă", a subliniat domnul Ioan Holender, dar referitor la acest aspect, se vor face "corecturile" de rigoare la ediţia următoare, în 2013.
Presa românească, aproape inexistentă...
"Excelenţa programului nu a avut, până acum, din păcate, acelaşi corespondent şi în planul reflectării mediatice a evenimentelor desfăşurate", a mai spus Ioan Holender. "Presa internaţională a comentat amplu aceasta ediţie, în timp ce presa românească a fost aproape inexistentă. S-a comentat extrem de puţin; presa românească aproape nu mai există, fiindcă nu se mai acordă spaţiu editorial cronicilor muzicale, ceea ce este, din păcate, o ruşine... Poate că în ediţiile on-line ale ziarelor mai apar ştiri, articole, dar este ruşinos de puţin comparativ cu ceea ce apare în străinătate. Dacă