Inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Dolj primesc lunar câte o plângere din partea craiovenilor nemulţumiţi de serviciile oferite de Compania de Apă Oltenia. Oamenii reclamă la OJPC Dolj faptul că pe facturile de apă apare şi categoria „apă pluvială“. Oamenii susţin că, deşi de două luni este secetă, aceştia sunt obligaţi să plătească apa de ploaie care nici măcar nu a căzut din cer.
„Eu am primit o factură în care trebuia să plătescă vreo 18 lei pentru apa pluvială, adică apa de ploaie, în condiţiile în care am consumat apă curent de doar 17 lei. Păi cum e posibil să îţi ceară mai mulţi bani pentru apa de ploaie decât pentru cea care îţi curge la robinet? Măcar de ar fi plouat dar din iulie nu am mai văzut strop de apă“, spune Florinel Ştefănescu (58 de ani), unul dintre craiovenii nemulţumiţi de modul de facturare.
Acesta este nemulţumi la fel ca alţi locatari de pe strada Împăratul Traian, oamenii nefiind de acord că achite sumele pe care nu le-au consumat. „Ce legătură are apa care pică din cer cu ce plătim noi? Nu e deloc cinstit să ne pună să plătim aât de mult. Până acum ne taxau cu câţiva lei, dar acum ne vin peste 10 lei pentru apa care trece din canal. E inadmisibil. Păi dacă acum ne vin aşa, la iarnă când vor fi precipitaţii o să ne vină 100 de lei apa“, spune Marcica Popescu, o altă craioveancă nemuţumită.
Rezolvate „pe cale amiabilă“
Potrivit reprezentanţilor OJPC Dolj, în fiecare lună există câte o plângere care să vizeze Compania de Apă Oltenia.
„Majoritatea reclamă faptul că le-au venit facturi exagerate sau consumul de apă este mai mare acum odată cu montarea apometrelor. Alţii spun că au pe factură prea multă apă la canal, aceea apă de ploaie care se calculează în urma unei hotărâri“, a explicat Dan Vasile, reprezentant al OJPC Dolj.
Potrivit comisarului-şef al instituţi