In timp ce alte state europene investesc masiv in educatie si cercetare, guvernantii romani, motivand criza continua si colapsul iminent in economia globala, au taiat la greu fondurile alocate invatamantului.
Si parca acest lucru nu ar fi fost de ajuns, la inceput de an scolar 2011-2012, politica educationala a ministerului a creat o noua povara asupra dascalilor din invatamantul preuniversitar si a elevilor in acelasi timp.
Testarea nationala initiala, precedata de cele doua saptamani de recapitulare nu are niciun fel de relevanta asupra situatiei reale din sistemul de invatamant, majoritatea elevilor tratand acest subiect cu indiferenta, stiind ca notele nu vor fi trecute in catalog.
Ca si radiografie a ultimelor saptamani, trecand cu vederea "inexactitudinile" ministrului, asistam la un adevarat paradox, odata cu declaratiile de presa ale secretarului de stat pentru invatamantul preuniversitar. In opinia doamnei Oana Badea, conform propriilor declaratii pentru Mediafax, "pana la sfarsitul semestrului, dascalul va preda exact cat poate asimila elevul din fata sa".
In opinia multor profesori, tevatura iscata de testarea initiala la nivel national a bulversat pur si simplu sistemul. Cum masa critica din ciclul inferior si superior al liceului - intelegand prin aceasta cei care nu au si/sau nu doresc sa invete - a ajuns la limita superioara, este cel putin ciudata interventia secretarului de stat de la educatie.
Ce ne facem cu cei care vor trebui sustina examenele nationale de sfarsit de ciclu, de anul viitor, si mai ales cu cei care au intrat in acest an in clasa a V-a si in clasa a VI-a si vor sustine primele examene din viata lor, conform Legii Educatiei Nationale Lg.nr. 1/2011. Tot ce se intampla acum sunt mai mult decat inavertente, iar rezultatele se vor vedea rapid, in maximum 2 ani.
De ce ar