Campania agricolă de toamnă a dus, în unele zone, la o creştere a numărului căruţelor de pe şosele, în mediul rural. Poliţiştii rutierişti timişeni avertizează că atelajele de pe drumurile publice reprezintă un pericol în trafic, în condiţiile în care multe sunt surprinse de lăsarea întunericului cu încărcături voluminoase de fân sau coceni, care acoperă elementele reflectorizante ale căruţelor, şi nu pot fi observate de şoferi. Atelajele sunt o problemă şi la Timişoara, unde, în acest an, peste 80 de căruţaşi prinşi în trafic au fost sancţionaţi.
Căruţele cu fân, aliniate la start pentru a intra pe şosele
Lipsa drumurilor laterale în unele zone ale ţării face ca atelajele să fie destul de prezente pe drumurile naţionale, deşi circulaţia acestora este interzisă în zonele respective.
Deşi, în Timiş numărul de accidente grave în care sunt implicate atelaje este redus, căruţaşii care circulă pe drumurile publice pot fi un adevărat pericol pentru ceilalţi participanţi, dar şi pentru ei înşişi, avertizează poliţiştii rutierişti. Poliţiştii rutierişti spun că, de cele mai multe ori, căruţele nu sunt semnalizate, iar harnaşamentele cailor nu au catadiopri reflectorizanţi, ceea ce face ca noaptea să fie aproape imposibil de detectat de la distanţă. Riscul este şi mai mare cu cât, chiar şi la atelajele cu elemente reflectorizante, acestea ar putea fi ineficiente, fiind acoperite de încărcături voluminoase de fân, de exemplu.“Pentru că multe căruţe nu au catadiopri sau, chiar dacă au, nu se văd, fiind acoperiţi de fân sau alte încărcături voluminoase, nu vor fi vizibile în trafic. Apoi, căruţaşii sunt neechipaţi cu veste reflectorizante şi deseori nici pe harnaşamentele cailor nu au catadiopri reflectorizanţi, ca să poată fi văzuţi de şoferi, din lateral”, spune comisarul-şef Nicolae Istrat, responsabiliul în relaţia cu mas