Î.Am fost contactată de către un specialist de la o firmă de recrutare şi mi-a spus că o companie din străinătate este interesată să mă angajeze, deoarece am experienţa necesară pentru una dintre poziţiile lor vacante. După un interviu cu reprezentantul din ţară, am primit un răspuns pozitiv şi am fixat de comun acord un interviu prin telefon cu unul dintre managerii firmei. Acesta se va desfăşura în limba engleză şi v-a fi mult mai serios. Cum ar trebui să mă comport într-o situaţie de felul acesta? Să păstrez aceeaşi atitudine ca cea de la un interviu faţă-n faţă?
R.În cadrul unui interviu telefonic, nu aveţi aceleaşi condiţii ca în cadrul unui interviu faţă în faţă, lucru care vine cu avantaje şi dezavantaje. Un mare avantaj este acela că nivelul de presiune/emoţii este mai mic decât în cadrul unui interviu faţă în faţă, ceea ce vă ajută în a avea o atitudine mai naturală şi relaxată în cadrul interviului. Pe de altă parte, nu aveţi acces la mimica şi gestica interlocutorului, ceea ce face mai dificil procesul de comunicare propriu-zis. Atitudinea în ansamblu ar trebui să fie aceeaşi cu a unui interviu faţă în faţă: deschisă şi, în acelaşi timp, profesionistă.
Este de preferat să fiţi într-un spaţiu închis, într-un loc fără zgomot de fond şi în care aveţi siguranţa că nu sunteţi întreruptă pe parcursul convorbirii. Asiguraţi-vă că aveţi CV-ul personal trimis angajatorului în faţă în timpul convorbirii, pentru a vă putea raporta la aceeaşi informaţie cu acesta.
În cadrul unei discuţii telefonice, starea dumneavoastră se transmite foarte uşor interlocutorului prin tonalitatea vocii, pauze, modulaţii. Pentru a vă putea simţi la fel ca în cadrul unui interviu faţă în faţă este bine să vă îmbrăcaţi la fel ca pentru un interviu normal, sau cel puţin într-o ţinută de lucru/birou. Vă va fi mult mai uşor să intraţi în atmosfera de interviu cu o a