Declinul va fi de 4%, însă pentru 2012 se estimează o uşoară revenire
Internetul este singurul canal media care va creşte, iar presa scrisă va avea cea mai mare scădere, de 13%
La nivel mondial, această industrie va creşte cu 3.6% în 2011 după o uşoară încetinire a investiţiilor către sfârşitul anului
Piaţa de publicitate din România va scădea şi în acest an, însă 2012 ar putea veni cu un avans uşor, potrivit unei analize realizate de ZenithOptimedia. "Referitor la piaţa din România, declinul este cel care configurează predicţia anului 2011, dar se aşteaptă o creştere uşoară la începutul anului 2012. Scăderile anului 2011 sunt estimate la 4% (USD), cu variaţii pe canalele media", se arătă în raportul citat. Astfel, TV-ul se aliniază cu scăderea generală de 4%, iar presa scrisă suferă un declin de 13%. Pe segmentul investiţiilor în radio, cinema şi OOH, linia continuă să fie descendentă, cu scăderi de 5%, respectiv 10%. Internetul este singurul tip de media marcat de creştere pe piaţa de publicitate din România, Zenith estimând o creştere de 25%.
La nivel mondial, Zenith-Optimedia a reviziut în scădere previziunile sale referitoare la dezvoltarea pieţei globale de publicitate din 2011, rectificare ce constă în reducerea cu 0.5 procente faţă de cea stabilită în luna iulie. "Ritmul lent al redresării economice, îmbinat cu creşterea temerilor provocate de dubla lovitură a recesiunii, a determinat câţiva dintre advertiseri să îşi ajusteze bugetele planificate pentru şfârşitul anului 2011, fără a exista însă indicii de anulare a campaniilor sau de tăiere fermă a bugetelor, aspecte ce semnalau în 2008 începutul crizei din publicitate. La momentul de faţă, totalul consumului din 2011 este preconizat la 466 miliarde dolari, faţă de 450 miliarde dolari în 2010", conform analizei.
O reducere asemănătoare a fost făcută şi estimărilor legate de