Haluk Akdemir, unul dintre puţinii expaţi care conduceau o afacere din industria mezelurilor, va fi înlocuit din poziţia de CEO (director executiv) al Caroli Foods Group de Khaled El Solh, unul dintre acţionarii companiei.
Mişcarea este surprinzătoare în condiţiile în care Akdemir, 42 de ani, a fost reconfirmat de acţionari în poziţia de CEO în 2010, anul în care Caroli a fuzionat cu producătorul Campofrio, iar planurile managementului erau ambiţioase: o creştere cu 80 mil. euro a vânzărilor în trei ani. În primul an însă, ţinta de 120 mil. euro vânzări nu a mai ţinut pasul cu realităţile din piaţă, iar compania rezultată după fuziune a fost cu 20 mil. euro sub buget.
"În iulie 21010, când am încheiat parteneriatul, estimările noastre privind economia românească erau mai optimiste", explica Akdemir în urmă cu câteva luni diferenţa dintre bugetul companiei şi vânzările atinse.
Înainte de fuziune Caroli încheiase anul 2009 cu afaceri de 52,9 milioane de euro, iar Tabco-Campofrio cu 27,1 milioane de euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. În 2010, noua companie a avut venituri consolidate brute de 98,2 milioane de euro în condiţiile în care îşi bugetase o cifră de afaceri brută de 120 mil. euro pentru 2010. Aceste rezultate au fost prima imagine asupra acestui business după ce Caroli Foods a luat naştere la începutul lui 2010 din fuziunea dintre Caroli şi Tabco-Campofrio
Mai mult, în luna iunie a acestui an oficialii Caroli au decis să închidă fabrica din Tulcea, una din cele două unităţi de producţie ale grupului şi să renunţe la 170 de salariaţi. Acum singurul centru de producţie funcţional al Caroli Foods rămâne cel din Piteşti. Decizia de a renunţa la unitatea din Tulcea a fost motivată de contextul economic actual şi de scăderea consumului.
Postul de CEO al Caroli va fi preluat, după patru ani de pauză, de u