Operatorul care a preluat în concesiune transportul în comun din Reşiţa îşi face singur regulile în privinţa preţurilor. Deşi tramvaiele nu circulă momentan, iar autobuzele se defectează pe traseu, oficialii de la RO-A-TIR, firma care gestionează transportul în comun din Reşiţa şi-a permis să crească în exces preţul abonamentelor, dar şi al biletului pentru o singură călătorie.
De la 1 octombrie, costul unui abonament general e de 180 de lei, în timp ce un singur drum până în centrul oraşului costă jumătate de euro, la fel ca în unele dintre marile capitale europene, dar unde serviciile nu lasă de dorit, şi nici condiţiile în care sunt transportaţi călătorii. Numai dacă întorc capul spre oraşul vecin, Timişoara, călătorii reşiţeni au o serie de semne de întrebare.
„Sunt student la Timişoara, unde plătesc abonamentul general 80 de lei. Cu aceşti bani circul o lună întreagă în tot oraşul, pe orice linie şi cu orice mijloc de transport. Timişoara este de cinci ori mai mare decât Reşiţa. E o anomalie ce se întâmplă cu preţul de 180 de lei”, a spus Alex Ştirbei, care este student în anul doi la Medicină Veterinară, în Timişoara.
Oficialii de la Regia Autonomă de Transport Timişoara şi de la primăria din oraşul de pe Bega explică faptul că, în oraşul vecin, preţurile sunt propuse de serviciul de transport, iar apoi aprobate în Consiliul Local. „Peste tot în lumea asta, transportul public este subvenţionat, pentru că nu are cum să fie profitabil. Aceasta este raţiunea pentru care serviciul de transport public în Timişoara este asigurat de o regie autonomă subordonată şi coordonată de Consiliul Local”, a spus Flavius Boncea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Timişoara. Oficialii de la RO-A-TIR au evitat să ofere o explicaţie pentru majorarea de preţ făcută la serviciile de transport în comun din Reşiţa.
Soluţii de micşorare a preţurilor @N_