Flori , cărţi, cadouri, jucării şi îmbrăcăminte au cumpărat românii de la magazinele online. În primele 9 luni ale anului 2011, comerţul electronic cu plata online a înregistrat un volum de 121,4 milioane euro, în creştere cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform Romcard. ePayment a procesat 89% din volumul plăţilor online, respectiv 106,7 milioane de euro, în creştere cu 13% faţă de perioada similară a anului 2010.
„Deşi 2011 este un an marcat de instabilitate economică, industria comerţului electronic şi-a păstrat ritmul de creştere de două cifre şi rămâne în continuare o piaţă în plină dezvoltare. Mă refer în primul rând la creşterea interesului companiilor care se orientează astfel către un nou canal de vânzare şi promovare, dar şi la creşterea competiţiei în industrie, în special din partea băncilor care se arată acum mult mai interesate în dezvoltarea şi promovarea acestui segment, ceea ce nu poate fi decât benefic industriei",punctează Daniel Nicolescu, CEO ePayment, companie membră a PayU Group.
O altă tendinţă pozitivă în industria comerţului electronic, este diversificarea coşului de cumpărături, fenomen evidenţiat de creşterea înregistrată de anumite categorii de produse. Astfel, conform datelor companiei, segmentele magazinelor online care comercializează flori, cărţi şi cadouri au crescut cu 75%, 76% şi respectiv 64% iar creşteri semnificative s-au înregistrat, de asemenea, şi pe alte categorii de produse, precum jucării (56%) sau confecţii (24%), valoarea coşului mediu crescând, de asemenea, cu 21% şi atingând valoarea de 69 euro.
„Evoluţia acestor segmente indică faptul că românii apelează tot mai mult la achitarea online a diferitelor cumpărături uzuale iar creşterea numărului de magazine online determină dezvoltarea industriei comerţului electronic, aducând noi cumpărători şi stimulând adopţia plăţ