Zilele trecute Primăria Brăila a emis un comunicat de presă în care se preciza că cererile pentru ajutoarele de căldură se depun pentru gaze naturale sau energie termică la asociaţia de proprietari pentru cei care locuiesc în apartamente de bloc.
Mai departe „preşedinţii/administratorii de asociaţii având obligaţia de a le depune la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială din B-dul Al. I. Cuza nr. 134".
Preşedintele Federaţiei Uniunii Asociaţiilor de Proprietari (FUAP) Brăila, Marian Covache contrazice precizările venite din partea Primăriei declarând că „asociaţiile de proprietari au obligaţia de a depune cereri de subvenţie şi ajutoare doar pentru proprietarii branşaţi centralizat la CET Brăila".
Marian Covache face referire într-un comunicat de presă, la articolul 16 al OUG 70/2011 unde se specifică că: „Familiile şi persoanele singure care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 8, 9 şi 11 (alin 1) depun, individual, prin asociaţiile de proprietari/locatari sau prin furnizorii de energie termică, cererile şi declaraţiile pe propria răspundere la primăria comunei, oraşului, municipiului, (...) în a cărei rază teritorială se află locuinţa de domiciliu sau de reşedinţă până la data de 15 octombrie a fiecărei an".
"Această prevedere a fost practic reluată din ordonanţele, din anii anteriori, date pentru astfel de subvenţii şi, niciodată până acum, nu s-a pus pus problema obligativităţii asociaţiilor de proprietari pentru depunerea cererilor din partea proprietarilor care utilizează pentru încălzire gaze naturale sau cărbuni şi lemne", declară Marian Covache.
„Articolul 16 specifică destul de clar ca acele cereri şi declaraţii se depun „individual, prin asociaţiile de proprietari sau prin furnizorii de servicii". Cum asociaţiile de proprietari nu au relaţii contractuale nici cu Direcţia de Asistenţă Socială, nici cu alţi f